CRM is Hét fundament van je ondermening

De basis voor je commerciële team

Heb je een verouderd CRM (Customer Relationshop Management) systeem of gebruik je nog steeds Excel om klantgegevens te registreren? Dan laat je op dagelijkse basis kansen liggen om een hogere omzet per klant te realiseren! Ook jouw klanten laten zich beïnvloeden door de relatie met jouw bedrijf. Ben je alweer vergeten te bellen, mailen of om een afspraak in te plannen? Dan is de kans aanwezig dat je klant over een tijdje bij de concurrent aan tafel zit. Mits die wel genoeg aandacht aan de relatie besteedt natuurlijk. Ben je regelmatig door je mailbox aan het spitten naar eerder gemaakte afspraken of contactgegevens? Herken je jezelf hierin? Tijd voor een toegankelijk en slim CRM systeem waarmee je klantrelaties een boost krijgen! De vele tools maken jouw werkdag makkelijk en geven jouw klanten de aandacht die ze verdienen. Vier redenen waarom elk bedrijf een CRM nodig heeft:

  1. Alle interacties met je (potentiële) klanten worden op één plek opgeslagen. Zo staat je klant én de data centraal.
  2. Verbeterde communicatie met je klant. Je weet exact welke belangrijke punten je ex-collega 3 maanden geleden heeft besproken.
  3. Data om je contacten te analyseren. Hoe vaak heb je contact? Hoelang duurt het om een nieuwe klant binnen te halen? De data in je CRM systeem zit vól met waardevolle informatie!
  4. Vasthouden van klanten door geautomatiseerd én persoonlijk te communiceren. Klanten behouden is immers goedkoper dan nieuwe klanten aantrekken. 

Persoonlijk ben ik enorm fan van de eindeloze mogelijkheden in HubSpot. Ik wordt regelmatig ingezet om een nieuw CRM systeem te implementeren. In het voortraject heb ik zo'n beetje alle aanbieders van CRM software vergeleken, met HubSpot als duidelijke winnaar. Een aantal highlights die er voor mij uitspringen:

  • Taken en reminders aanmaken voor jezelf en collega’s.
  • Overzichtelijke pijplijn met openstaande verkoop kansen.
  • Eenvoudig e-mails, notities en gespreksverslagen aan de juiste klant koppelen.
  • Krachtige app met visitekaartjes scanner. Zo heb je altijd alle gegevens bij de hand.

HubSpot CRM

HubSpot CRM is een klantrelatiebeheersysteem dat bedrijven helpt om hun klantrelaties te beheren en te verbeteren. Het is ontworpen om de efficiëntie te verhogen en de klanttevredenheid te verhogen door middel van automatisering en het bieden van inzicht in klantdata.

Het CRM-systeem (Customer Relationship Management) is de basis voor alle commerciële medewerkers. Alle hubs zijn gekoppeld aan HubSpot CRM, dit maakt het makkelijk om met andere teams samen te werken. Dit helpt je commerciële team om alle contacten, communicatie en informatie over leads, klanten, tickets en deals op één plek te beheren. Zo kan iedereen makkelijk volgen wat er allemaal speelt bij je klanten.

Met HubSpot CRM kunnen bedrijven contactgegevens van klanten vastleggen en bijhouden, communicatiehistories bijhouden, leads volgen en omzetten in klanten, en nog veel meer. Het platform integreert ook met andere tools zoals e-mail, marketingautomatisering en verkoop, zodat bedrijven alles op één plek kunnen beheren.

Een van de voordelen van HubSpot CRM is dat het in de basis volledig gratis is om te gebruiken. Er is ook een uitgebreide kennisbank met informatie beschikbaar, zo haal je het meeste uit het platform.

Tools voor je CRM systeem

Voordelen

  • Eenvoudig alle soorten communicatie loggen
  • Onbeperkt aantal gebruikers
  • Tot 1 miljoen gratis contacten (niet voor marketing)
  • Inzichten in bedrijven door AI
  • Alle informatie beschikbaar voor welke collega's jij wilt
CRM Contact-2

Voordelen

  • Filter contacten, bedrijven, deals en tickets
  • Zoek waardes van alle eigenschappen
  • Sla je filters op voor later
  • Opslaan als actieve of statische lijst
  • Vind je actieve klanten die aandacht nodig hebben
Listsegmentation3

Voordelen

  • Volg belangrijke (potentiële) klanten
  • Bewaak de voortgang
  • Spot kansen
  • Prioriteer acties
  • Blijf in contact
Target Accounts-3

Voordelen

  • Laat klanten een tijd kiezen die jullie beide past
  • Plan meer afspraken met minder moeite
  • Synchroniseert met je Google en Office 365 kalender
  • Verbonden met HubSpot CRM
  • Automatiseer je sales proces
Plan meeting met Stefan HubSpot

Projecten & advies

Sales en marketing zijn dé sleutel tot commerciële groei, maar werken vaak langs elkaar heen. Verschillende doelstellingen, tools en systemen drijven de afdelingen uit elkaar. Met HubSpot heb je één systeem voor al je commerciële tools en processen. Wil je als sales team efficiënter werken, maar geen idee waar je moet beginnen?