Stefan Molenaar

HubSpot Specialist & Online Marketeer

Afgelopen jaren heb ik een stevig fundament aan online kennis opgebouwd. Mijn strategische blik op het digitale marketing landschap helpt jouw doelen te realiseren. Past jouw uitdaging toch nét niet helemaal in mijn straatje? Geen probleem, ik breng je graag in contact met een specialist uit mijn netwerk.

Met mijn ongezouten mening help ik je direct om de volgende stap in online succes te zetten. De resultaten van mijn inspanningen zijn direct meetbaar. Zo kun je constant optimaliseren en bijsturen, dát zorgt voor constante verbetering!

Persoonlijke vaardigheden

  • Leergierig - Google is mijn beste vriend
  • Flexibel - groot aanpassingsvermogen en snel schakelen
  • Klantgericht - jouw problemen lossen we samen op
  • Kritisch denken - ongezouten mening en duidelijkheid
_75A0081-bewerkt-for web

Vaardigheden

Ik ben leergierig en ontwikkel constant nieuwe skills. Als specialist en consultant weet ik natuurlijk (bijna) alles van HubSpot. CRM implementaties, marketing automation, e-mailmarketing en websites bouwen doe ik hierin het meest. Daarnaast werk ik veel met tools uit de Google Suite. Denk hierbij aan Google Ads, Analytics, Tag Manager, Search Console en Data Studio. LinkedIn is een goudmijn aan potentiële klanten. Met advertenties en slim zoeken zorg ik dat je die ook daadwerkelijk bereikt. Ook in Adobe Photoshop & Première Pro weet ik mijn weg goed te vinden. Tot slot houd ik mij ook bezig met zoekmachine optimalisatie (SEO), digitale marketing strategieën en het bouwen van rapportages/dashboards.

HubSpot-Logo
logo-google
Linkedin-Logo
Adobe-logo

Mijn reis tot freelancer

2017
Ervaring opdoen bij W3S Digital

Bij W3S Digital heb ik mijzelf ontwikkeld tot allround online marketeer en ben ik geleidelijk meer business development gaan doen. Het beheren en analyseren van de website, social media, advertenties en e-mailmarketing vormde een gedeelte van mijn werkzaamheden. Daarnaast deed ik de opvolging van (koude) leads en fungeerde als sparringspartner voor klanten.

2018
Groeien bij Lagersmit

Bij Lagersmit was ik tot 2023 veranwoordelijk voor de wereldwijde prestaties van de website en om het internationale merk online op de kaart te zetten. Ik ging aan de slag met HubSpot en was gelijk verkocht. Ik leidde het project om HubSpot óók als CRM te implementeren op de commerciële afdeling.

2020
Eerste stappen als freelancer

De succesvolle implementatie van HubSpot als CRM en sales tool bleef niet onopgemerkt. Bij Anders Invest kreeg ik de kans om hun oude CRM-systeem te migreren naar HubSpot. Nu was het duidelijk; ik ga me als zzp'er inschrijven bij de KVK.

2021
Ontwikkelen als ondernemer

Ik had mijn eerste project afgerond, maar wat nu? Het was duidelijk dat ik hier mee verder wilde, dus op zoek naar nieuwe opdrachten! Ik bleef fulltime werken bij Lagersmit en werkte in de avonden, weekenden en vrije dagen voor steeds meer opdrachtgevers.

2022
Minder loondienst, meer freelancen

Om meer balans in werk-privé te krijgen, ben ik minder dagen in loondienst gaan werken. Dat begon met vier dagen, maar al snel werd drie dagen per week realistischer gezien de populairiteit van HubSpot.

2023
Volledig aan de slag als zelfstandige

Begin 2023 heb ik de knoop doorgehakt, ik ga volledig aan het werk als zelfstandige. Spannend om alle vastigheden achter te laten, maar het geeft ook veel energie. Ik focus mij volledig op HubSpot gelateerde projecten, maar ga MKB bedrijven daarnaast ook helpen met hun digitale marketing strategie.

Opleidingen

Een overzicht van afgeronde opleidingen door de jaren heen.
  • 2020-2020 Beeckestijn Business School

    De post-master opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap heeft mij geleerd om op strategisch vlak te denken in 'online' en succesvolle online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Binnen 4 maanden heb ik mijn strategische digital marketing kennis naar een hoger niveau getild. Sturing en leiding geven aan de digitale transformatie was hierbij het grootste doel.

  • 2013-2017 CE: Sportmarketing & Management

    Ik heb de opleiding Commerciële Economie: Sportmarketing & Management gevolgd aan de Hogeschool Rotterdam. In 2017 heb ik de HBO studie afgerond met een 8.1 als eindcijfer voor mijn scriptie.

  • 2016-2017 Minor Online Marketing

    Door het volgen van de minor Online Marketing heb ik mij in een half studiejaar gespecialiseerd in online marketing.