Het fundament van je ondermening

Digitaal visitekaartje

Je website is het nieuwe visitekaartje voor je onderneming. Vroeger was de uitstraling van je fysieke pand de basis voor succes, maar die tijd ligt achter ons. Een groot gedeelte van de oriëntatie vindt tegenwoordig online plaats, dus zaak om daar op in te spelen!

Een goede website is de basis voor online succes. Je maakt toch ook geen reclame als je pand pas voor de helft klaar is? Het is zonde als klanten voor je bedrijf staan, maar de ingang niet kunnen vinden. Kleine kans dat ze later terugkomen om het nogmaals te proberen. Zo werkt het ook met online marketing. Met advertenties op social media en zoekmachines kun je heel veel mensen bereiken, maar wat als ze op een trage website met weinig informatie terecht komen? Juist, ze klikken weer weg en zullen de volgende keer niet op je advertentie klikken.

Met krachtige beelden, teksten en technisch fundament zorg je dat bezoekers de gewenste handeling uitvoeren. Je website kan verschillende doelen hebben, bijvoorbeeld:

  • Communiceren: Contact opnemen via e-mail, telefoon, livechat of formulier
  • Verkopen: Producten en diensten verkopen via een webshop
  • Informeren: Deel (technische) informatie over je producten en diensten
  • Leads genereren: Kom in contact met potentiële klanten
  • Personeel: Eenvoudig solliciteren op vacatures

Er zijn tal van website systemen en aanbieders, maar persoonlijk ben ik enorm fan van de eindeloze mogelijkheden in HubSpot.

HubSpot Sales Hub

Een compleet platform voor salesteams

HubSpot Sales Hub is een compleet platform voor sales professionals, managers en teams. Het biedt een compleet pakket aan tools en functionaliteiten om leads te genereren, connecties te maken en contracten af te sluiten.

Het CRM-systeem (Customer Relationship Management) is de basis voor alle sales medewerkers. Alle hubs zijn gekoppeld aan HubSpot CRM, dit maakt het makkelijk om met andere teams, zoals klantenservice of marketing, samen te werken. Dit helpt het salesteam om al hun contacten, communicatie en informatie over leads en deals op één plek te beheren. Zo kan iedereen makkelijk volgen wat er allemaal gebeurt in de salespijplijn.

Met HubSpot Sales Hub kun je ook e-mails versturen en afspraken inplannen vanuit één centrale plek. Dit bespaart tijd en maakt het makkelijker om verschillende agenda's van je collega's en klanten met elkaar af te stemmen. Tot slot biedt HubSpot Sales Hub ook uitgebreide rapportage- en analysemogelijkheden. Dit kan helpen om te begrijpen hoe je team presteerd en welke inspanningen het meest bijdragen in je salesproces.

Tools voor je klantenservice

Voordelen

  • Koppel team e-mail
  • Integreer live chat & WhatsApp
  • Beheer en reageer op alle gesprekken
  • Één overzicht voor alle communicatiekanalen
  • Gepersonaliseerde communicatie
JTBD 1_Unify your Teams and Channels (Option 1)

Voordelen

  • Toets de klanttevredenheid
  • Bouw een betere klantervaring
  • NPS, CSAT, CES en aangepaste enquêtes
  • Automatische triggers voor verzending
  • Directe opvolging door taken & notificaties
JTBD 3_Power Proactive Service

Voordelen

  • Automatisch aanmaken via formulier en e-mail
  • Beheer tickets via pijplijn
  • Geef klanten inzicht via klantportaal
  • Zorgt voor routing en prioriteiten
  • Koppel tickets aan contacten, bedrijven & deals
Tickets board view

Voordelen

  • Productievere klantenservice
  • Laat klanten zichzelf helpen
  • Verlaag het aantal hulpvragen
  • Vorm gestelde vragen om tot hulpartikelen
  • Voeg tekst, documenten en video's toe
SvH-2

Projecten & advies

Sales en marketing zijn dé sleutel tot commerciële groei, maar werken vaak langs elkaar heen. Verschillende doelstellingen, tools en systemen drijven de afdelingen uit elkaar. Met HubSpot heb je één systeem voor al je commerciële tools en processen. Wil je als sales team efficiënter werken, maar geen idee waar je moet beginnen?

HubSpot CMS

Voledige integratie tussen website en CRM

HubSpot CMS is een content management systeem waarmee je gemakkelijk (nieuwe) pagina's beheert zonder dat je hiervoor technische vaardigheden nodig hebt.

Een van de voordelen van HubSpot CMS is dat het geïntegreerd is met andere HubSpot-tools, zoals marketing, verkoop, service en klantrelatiebeheer. Dit maakt het gemakkelijker om je website te gebruiken als een effectief marketingkanaal. Bovendien is HubSpot CMS geoptimaliseerd voor zoekmachines, wat betekent dat je website beter gevonden zal worden in zoekresultaten en je meer bezoekers naar je site zal trekken.

HubSpot CMS biedt ook tal van opties voor het personaliseren van je website, zoals het aanpassen van het uiterlijk en het toevoegen van interactieve elementen zoals formulieren en live chat. Dit zorgt ervoor dat je website er professioneel uitziet en gebruiksvriendelijk is voor bezoekers.

Samengevat is HubSpot CMS een uitstekende keuze voor het beheren en optimaliseren van je website voor commerciële doeleinden. Het biedt een gebruiksvriendelijke interface, integratie met andere HubSpot-tools en opties voor personalisatie om je website te laten opvallen en bezoekers aan te trekken.

Projecten & advies

Wist je dat meer dan 50% van de website projecten faalt en niet aan de verwachtingen voldoet? Hiervoor zijn tientallen verschillende redenen te bedenken, want ieder project is uniek. Geen duidelijke doelstellingen, gebrek aan strategie en project management zijn de meest voorkomende redenen. Heb je plannen voor een website project, maar geen idee waar je moet beginnen?